A céges vásárlásokat az külnöböztetni meg a magánszemélyes vásárlásoktól, hogy nem blokkot kapsz hanem ÁFÁS számlát!
Az áfás számla kiállítása nélkül nem céges számlát kaptál!
A céges számlán a következő tételeknek kell szerepelnie:
Készpénzes vásárlás esetén két lehetőség van. Előre kérsz térítést vagy utólag számolunk el számla ellenében.
Készpénzes számlákat készpénzben fizetünk ki. Amikor készpénzes fizetésed van az alábbi teendőid vannak:
Egyszerűbb vásárlások esetén ahol utalásra vásárolsz például irodai eszközök beszerzése esetén utalásos számlát kell kérned.
Törvény szerint nem lehet előre számlát kiállítani és kősőbb teljesíteni. Viszont van lehetőség “előre utalást kérni” Ez azt jelenti, hogy a partner díjbekérőt állít ki, mi elutaljuk a pénzt, és a munka befejezésekor számlát állít ki.
Ezt követően pedig amikor a munka befejeződött szükségünk van a számlára teljesítés igazolással.