Sparrow Exerceo

Projekt státuszok

📌 Miért fontos a státusz?

A státuszolás célja, hogy átláthatóvá tegye a projekteket, segítse a felelősök munkáját, és biztosítsa, hogy mindenki tudja, hol tartunk, mi vár rá és mihez kell visszacsatlakozni.

Előnyei:

  • Minimalizálja a felesleges meetingeket és félreértéseket

  • Segít a határidők betartásában

  • Elősegíti a projektek lezárását és utókövetését

  • Mindenki tudja, ki dönt, ki gyárt, ki ellenőriz, ki küldi ki

📌 Mikor, hogyan státuszolunk?

Kétféle státuszt jelölünk. Az egyik amikor valósan változik egy feladat jelezhető státusza. A másik amikor haladtunk a munkával, még nincs kész de elértünk egy adott munkaállapotot. Ezt “AS” = “Aktuális státusznak” hívjuk. 

Mikor mit kell tenni?

  • Változik a projekt állapota:  Át kell állítani a teendő típusát a projekt aktuális státuszára és egy rövid szöveges @ jelölést használó üzenetet írni, hogy az ‘AS”-ről!

  • “AS” vagy “Aktuális státusz”: Haladtunk, de még mindig ugyan abban a munkafolyamatban vagyunk.  Ilyenkor minden esetben szöveges üzenetben @ jelöléssel rövid státuszt adunk a projekt menedzsernek vagy annak aki a feladatot kérte tőlünk vagy szükség minden csapat érintetnek. 
    • Példa eset: Amikor haladtál a projekttel, sok munkát elvégeztél de még nem vagy kész, viszont jelzed a projekt menedzsernek!

📌 Beérkező brief!

Amikor egy új feladat érkezik a beérkező brief státuszt kapja. Ez azt jelenti, hogy már nálunk a feladat, elkezdhető de még nincs hozzákezdve! Tehát az adott feladatot végző személy nem vette át!

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Projekt / feladat létrehozása:  Amikor a projekt felelőse létrehozza az adott projektet kiosztja a feladatokat és a brief-eket! 

    • Beérkező brief státusz beállítása: Állítsd be státuszt a beérkező brief-re, hogy lássuk el lett indítva de még nem lett elkezdve!
    • Szöveges aktivitás hozzáadása. Használd a @-jelet és válaszd ki azt akinek a feladat szól! 

📌 Információra várunk!

Számos helyzetben történik, hogy valamilyen információ nincs meg a projekt / feladat elvégzéséhez! Ez a státusz ezt az elakadási pontot jelzi!  Természetesen ilyenkor szükséges a profi kommunikáció az ügyfél és a projekt résztvevők között. 

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Aktivitás jelzése:  Állítsd át a státuszt “információra várunk” állapotra és egy rövid szöveges üzenetben @ jelöléssel jelezd a projekt menedzserének, hogy milyen információra van szükség. 

  • Információ begyűjtésének állapota: Projekt menedzserként pedig jelezd @ jelöléssel a kérő csapattagtól, hogy éppen hol tartasz. Adott esetben azt, hogy megkérdeztem az ügyféltől, amint megkaptam jelzek és hozom az infókat. 

  • Megérkezett információk: Jelezd a feladat végrehajtónak @ jelöléssel, hogy megérkezett és hova tetted, hol tudja elérni.

 

Továbblépés az információra vár státuszból.  Akkor lehet tovább haladni ha a feladat végrehajtója  úgy érzi mindent el tud végezni. Amennyiben további fennakadások / információ igények jönnek fel ugyan ez a flow fut végig újra!

📌 Megvalósításra átvettem

A beérkező brief érthető és elvégezhető feladatig jutottunk el. Ilyenkor a feladat végrehajtó átvállalja az elvégzéshez szükséges felelősséget és ezt jelzi a projekt menedzsernek! 

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Aktivitás jelzése:  Állítsd át a státuszt “Megvalósításra átvettem állapotra és egy rövid szöveges üzenetben @ jelöléssel jelezd a projekt menedzserének, valamint mozgasd át a kártyát az aktuális feladatokból a “Folyamatban” oszlopba! 

Mi történik ha haladtál a feladattal viszont nem készült még ez? Ezt úgy hívjuk, hogy “Rész státusz” ilyenkor használjuk az “Aktuális státusz” jelölést! 

  • Aktuális státusz: Szöveges üzenetben használd a @ jelölést és a projekt menedzserének jelezd, hogy meddig jutottál, mi a munkafolyamat félbeszakításának oka és mi a döntés, hogy mikor és milyen módon lesz kész. 

Ennek köszönhetően mindig mindenki tudja, hogy mikor hol és milyen állapotban van minden feladat!

Amikor vannak már készült anyagok a megtekintéséhez szükséges linkeket mindig küldeni szokás! Ez biztosítja a leggyorsabb információ áramlást!

📌 Elkészültem, jóváhagyásra átadtam!

Ilyenkor a feladat végrehajtója elkészült egy feladattal és jelzi a projekt menedzserének aki kapcsolatban van az ügyféllel, hogy elkészült és réséről rendben van!  

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Aktivitás jelzése:  Állítsd át a státuszt “elkészültem! Jóváhagyásra átadtam!” állapotra és egy rövid szöveges üzenetben @ jelöléssel jelezd a projekt menedzserének, valamint mozgasd át a kártyát az átnézésre vár oszlopba! 

Esetleges belső ellenőrzések ideje:

Mivel a projekt átnézésre vár állapotba kerül, így itt van lehetőség belső jóváhagyást kérni. Ezt pedig szintén @ jelöléssel lehet kérni és a projekt menedzsere intézni. 

Továbblépés ebből a státuszból? 

A projekt menedzsere mozgatja tovább a kártyát a “kiküldve ügyflének és jóváhagyás alatt állapotba. 

 

📌 Kiküldve ügyfélnek - Jóváhagyás alatt!

A kiküldést mindig a projekt menedzsere végzi. Az ő feladata felügyelni és ellenőrizni a feladatokat is. Így amikor megkapja az elkészült feladatot, és jónak ítéli meg mert ellenőrizte akkor kiküldheti! 

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Státusz állítása: Állítsd át “Kiküldve ügyfélnek – Jóváhagyás alatt”-ra a teendő típusát. 
  • Jelezd aktivitásban: @ jelöléssel jelezd a feladat végrehajtójának, hogy átvetted és kikülted!
  • Kártya mozgatása: Mozgasd át a kártyát függőben zónába!

Mi tud történni ilyenkor? Ideális esetben az ügyfél elfogadja másik esetben módosítási kört kér. 

📌 Módosítási kör érkezett

Ez a módosítási kör a projekt menedzserhez esik be. Ő pedig a legteljesebb információ átadással jelzi ezt a feladaton!

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Státusz állítása: Állítsd át “Módosítási kör érkezett”-re a teendő típusát. 
  • Jelezd aktivitásban: @ jelöléssel jelezd a feladat végrehajtójának, hogy a beérkező információk alapján szükséges módosítani a munkát!
  • Kártya mozgatása: Állítsd vissza a kártyát a folyamatban állapotra!

 

Mi történik amikor ez után amikor módosítási kör érkezik? A feladat végrehajtó visszalép a “Megvalósításra átvettem” státuszba és ott kezdjük folytatni!

📌 Elfogadva, befejezve!

Ideális esetben ilyenkor a feladat kártyán már jó sok aktivitás jelzi a munka készültségét. Viszont a lezárás is fontos! A lezárást is a projekt menedzser végzi akinek felelősége minden projekt minden feladatáról tudni! 

Mit kell ilyenkor tenni?

  • Státusz állítása: Állítsd a teendő típusát “Elfogadva, befejezve” állapotra. 
  • Jelezd aktivitásban: @ jelöléssel jelezd a feladat végrehajtójának, hogy elfogadták a munkát! Köszönd meg neki illedelmesen! Az esetleges dícséreteket továbbítsd had zsebelje be ő is a pozitív élményeket!
  • Kártya mozgatása: Állítsd át a kész állapotra. Ezt az kártyán lévő “sikeres” gombbal tudod.