Sparrow Exerceo

Szerethető márkakoncepció fejlesztés a világmárkák módszerével!

Mi az a márka koncepció?

Egyetlen mély emberi igazság köré rendezett logikai és érzelmi rendszer

A márkakoncepció nem más, mint egy strukturált, mégis érzelmekkel átitatott rendszer, amely összeköti a fogyasztók mély vágyait, érzelmeit, félelmeit és frusztrációit a márka által képviselt világképpel, értékekkel, stílussal és terméktulajdonságokkal.

A valóban szerethető és hosszú távon működő márkakoncepció egy központi insight köré szerveződik – egy olyan emberi igazság köré, amelyre a márka válaszként születik. Ez az insight lehet egy megoldatlan feszültség, egy hiányérzet, egy elfojtott vágy, vagy egy közös generációs tapasztalat.

Ez a központi gondolat értelmet ad a márka minden megnyilvánulásának – legyen szó csomagolásról, reklámról, ügyfélélményről vagy belső kultúráról.

🎯 Insight-piramis / Márkaesszencia-modell

„A márkád igazsága az emberek igazságából születik.”

A módszer célja, hogy ne belülről akarjuk megmondani, kik vagyunk, hanem a fogyasztó világából vezessük le a márkát – így az valóban rezonál, releváns és szerethető lesz.

A felépítés lényege:

  1. Élet- vagy kulturális insight
    ➤ Milyen mélyebb emberi, társadalmi vagy generációs igazság jellemzi azt a kort, környezetet, amiben a célcsoport él?
    Pl.: „Ma már nem a biztonságot keressük, hanem a szabadságot.”
    Pl.: „A nőknek mindig mindenhol tökéletesnek kell lenniük – ez fárasztó.”

  2. Fogyasztói insight
    ➤ Milyen belső feszültség, vágy vagy frusztráció él a célcsoportban?
    Pl.: „Szeretnék egészségesen élni, de állandóan rohanok és nincs időm főzni.”
    Pl.: „Tele van a világ inspiráló emberekkel, de én valahogy mindig kívülállónak érzem magam.”

  3. Kategória insight
    ➤ Mi a piac vakfoltja vagy íratlan szabálya? Mi a megszokott narratíva?
    Pl.: „Az egészségmárkák mindig szigorúan kommunikálnak.”
    Pl.: „A gyorséttermek mindig csak az ízre fókuszálnak, nem az élményre vagy a közösségre.”

  4. Termék- vagy szolgáltatásinsight
    ➤ Mi a legérdekesebb/legemberibb megfigyelés a saját termékünkkel kapcsolatban?
    Pl.: „A mi alapanyagaink tényleg frissek, és ezt a vendégek meg is érzik.”
    Pl.: „A mi alkalmazásunk nem kontrollál – segít visszavenni az irányítást.”

🔥 Ebből születik meg a Márkaesszencia:

A márka esszencia vagy márka insight az a tömör igazság, ami mindezeket összeköti egy mondatban – és amelyből minden márkamegnyilvánulás levezethető.